مصر در آستانه اختلاف بیشتر/ ادعای تقلب قبل از پایان رای گیری/ فیلم
نظام نوین اسلامی
جهان زیر سایه ی اسلام

خبرگزاری "رویترز" در گزارشی در خصوص همه پرسی مصر نوشت: مردم مصر روز شنبه برای شرکت در همه پرسی قانون اساسی این کشور و به عنوان راهی برای خارج شدن از بحران سیاسی طولانی مدت در مصر، درحالی مقابل مراکز اخذ رای صف بستند که رای منفی مخالفان به این قانون اساسی می تواند عاملی برای اختلاف های بیشتر در بزرگترین کشور در جهان عرب باشد.

 

رویترز همچنین نوشت: سربازان مصری نیز برای تضمین امنیت برگزاری همه پرسی پس از اعتراض های مرگبار اخیر، به نیروهای پلیس این کشور ملحق شده اند و درحال حاضر هیچ گزارشی درمورد خشونت منتشر نشده است.

 

 

شرکت مرسی در همه پرسی

 

فایل صوتی

 

به گزارش رویترز، مخالفان لیبرال، سکولار و مسیحی می گویند این قانون اساسی بسیار اسلامگرایانه است و حقوق اقلیت در آن نادیده گرفته شده است و در مقابل، طرفداران مرسی می گویند برای پیشرفت در جهت دموکراسی با گذشت دو سال از سرنگونی "حسنی مبارک" رئیس جمهور سابق مصر، این منشور ضروری است.

 

اما خبرگزاری ها از ادعای "تقلب" در همه پرسی مصر از سوی "اخوان المسلمین" خبر می دهند. ادعایی که اتاق عملیات "جبهه نجات ملی" آن را مطرح کرده است.

این جبهه در بیانیه‌ای ادعا کرد که وقایع ثبت شده در جریان برگزاری همه‌پرسی تاکنون نشان می‌دهد که در همه استان‌ها و به شیو‌ه‌های مشابه تخلفات تا حد زیادی رخ داده است و این امر بیانگر آن است که تمایل صریحی برای تقلب در انتخابات از سوی جماعت اخوان‌المسلمین به منظور تصویب قانون اساسی این جماعت وجود دارد.

 

میزبان مارکت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط سید محمد علمداری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 141
بازدید کل : 4642
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1